דוחות תעבורה – האם יש פרופורציה בין העבירה לגובה הקנס

קנסות תעבורה הם חלק מהפתרון של המשטרה בכל הנוגע למלחמה בתאונות הדרכים. מסתבר שזו דרך יעילה שכן אין פגיעה יותר כואבת מפגיעה בכיסו של אדם.

ראשית כל, קיבלת קנס או דוח תעבורה, אתה לא יודע מה עושים והאם הוא ניתן בצורה חוקית והאם אפשר לבטל אותו?

דוחות תעבורה – מבוא

משטרת ישראל הבינה שהאמצעי היעל ביותר במלחמה בקטל בכבישים הוא פגיעה בכיסם של הנהגים. אם נהג יבין שהוא עלול לשלם בכסף על הנהיגה הפזיזה שלו הוא יחדל. דוחות התעבורה הן כפי הנראה כלי יעיל ביותר של המשטרה מחד ואימתם של הנהגים מאידך.

דוחות תעבורה – מכה כואבת לכיס

שני סוגים של דוחות תעבורה – דוחות התעבורה גובות בצידן סכומי כסף לא מבוטלים אשר יכולים לפגוע במידה לא קטנה בכיסו של הנהג המורשע בעבירה. את סוגי דוחות התעבורה ניתן לחלק לשני סוגים. הסוג הראשון הוא דוח תעבורה אשר מצורפת אליו הזמנה לדין.

בהזמנה לדין הנהג החשוד בעבירה מקבל משוטר דוח המראה לנהג כבר בשטח העבירה את הסיבה עליה קיבל את הדוח, ובנוסף מראה לו גם את תאריך הזימון לבית המשפט.

הסוג השני של דוחות תעבורה הם דוחות תעבורה מסוג קנס, קנסות תעבורה ניתנים בדרך כלל על עבירות יותר קלות. מרבית העבירות של דוחות התנועה לא יהיו הזמנה להישפט בבית המשפט אלא קנסות תעבורה המחייבות תשלום קנס כספי בלבד. עבירה חריגה לכך היא עבירת מעבר ברמזור אדום. עבירה זו נתפסת כמסוכנת מצד אחד, אך עדיין תחשב כעבירה שתוטל עליה קנס כספי בלבד. הסיבה לכך היא נפיצותה של העבירה ואי יכולתו של בית המשפט להחיל את כל העבירות של מעבר ברמזור אדום.

הודאה – למעשה בעצם תשלום דוחות התעבורה מודים הנהגים בביצוע העבירה וצעד זה מביא להרשעתם. קנסות התעבורה נרשמים בגיליונו של הנהג, ואם הוא ביצע עבירה המחייבת נקודות בצידה, הנקודות גם יצוינו בגיליון הרשעות שלו.

מהם תעריפי קנסות התעבורה

מהם הסכומיםקיימות חמש דרגות של דוחות תנועה וקנסות תעבורה. שיעורן של דוחות התעבורה עומד על סכומים שהם בין 100 ל 1000. דוחות התעבורה ניתנים בגין שלל עבירות. לדוגמא: שיחה בסלולארי – 1000 שקלים, נהיגה במהירות מופרזת – 750 שקלים, אי מתן אפשרות להולכי רגל להשלים חצייה בבטחה – 500 שקלים, אי ציות לתמרור עצור – 250 שקלים, נסיעה ללא רישיונות ותעודות במצב תקין וקריא – 100 שקלים.

שיטת הניקוד האימתנית – בנוסף למתן דוחות תעבורה לצרכי אכיפה, קיימת גם שיטת ניקוד שלפיה כל עבירה נושאת בצידה נקודות. אם במהלך שנתיים ימים הנהג העבריין מגיע לצבירה של 12 נקודות לחובתו, יידרש אותו נהג לבצע קורס של נהיגה מונעת ובמקרים חמורים יותר טסט נהיגה נוסף. שיטת הניקוד נועדה להחמיר עם נהגים אשר נוהגים כדרך קבע להחמיר עם החוק. ישנם מקרים קיצוניים בהם אף יוחלט להחמיר עם הנהג עד כדי כך שרישיונו יישלל.

בקשה להישפט

הזכות לדרוש משפט – בעת קבלת דוחות התעבורה קמה לנהגים הזכות לבקש להישפט בבית משפט, כמובן בהתאם לסוג מסוים של עבירות. אם נהגים מחליטים כן ללכת לבית המשפט עליהם לוודא כי אכן יש להם טיעונים טובים להגנתם, מכיוון שברגע שנהג מחליט להישפט במקרה של הפסד העונש יכול להחמיר ולהגיע למצב של פסילה או של קנסות תעבורה גבוהים.

לוחות זמנים – היה והנהג מודיע למשטרה על רצונו להישפט יש למשטרה שנה אחת להודיע לנהג על מועד המשפט.

 

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום