הטעות שלא תרצו לעשות אם אתם מתכננים להשקיע בפוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון היא אפיק חיסכון שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. במה בעצם מדובר, למה זה כדאי, איזו טעות קריטית אנשים עושים כשהם פותחים פוליסת חיסכון ומהי הדרך להימנע ממנה?

מהי פוליסת חיסכון ולמה היא חשובה?

אם יש לכם כספים פנויים, ואתם רוצים ליהנות מתשואות יפות שיכול להציע לכם שוק ההון, פוליסת חיסכון היא ככל הנראה הפתרון עבורכם. מדובר במוצר ביטוחי המאפשר לכם להשקיע כספים לטווח ארוך, ללא הגבלה של הפקדה (וזאת בניגוד לקופ"ג להשקעה שמוגבלת לסכום של כ- 76,000 ₪ לאדם נכון לשנת 2023).

המטרה העיקרית של פוליסת חיסכון היא לאפשר לכם ליצור חסכון לשנים המאוחרות יותר בחייכם, כשאתה צריך להתמודד עם הוצאות גבוהות ולהבטיח לעצמכם איזשהו ביטחון ויציבות כלכלית לאחר פרישה. עם זאת, הכסף נשאר זמין ונזיל, כלומר ניתן למשוך אותו בכל עת, בכפוף לתשלום מס הון.

איזו טעות נפוצה אנשים עושים בבחירת פוליסת חיסכון

חשוב לדעת שבניגוד למוצרי חיסכון אחרים, כמו קרן השתלמות או קופ"ג להשקעה, אין אפשרות לעבור מקופה לקופה באופן חופשי. אם תרצו לעבור, תצטרכו למשוך את כל הכסף, לשלם מס רווחי הון ואז להעביר את החיסכון שלכם לקופה הרצוי.

עם זאת קיימת פוליסת חיסכון אחת ויחידה שמשווקת ע"י חברת ביטוח מסוימת, שעובדת עם בתי ההשקעות המובילים בארץ. היא מציעה מסלולי השקעה עבור כל בית השקעות, והמעבר בין המסלולים כן אפשרי, כך שלחוסכים בפוליסה זו יש אפשרות בחירה גמישה וחופשית יותר.

לכן, אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בבחירת פוליסת חיסכון היא לבחור בפוליסה מבלי להשוות בין האפשרויות השונות. ישנן הרבה חברות ביטוח שמציעות פוליסות חיסכון, וכל אחת מהן יש לה מאפיינים, תנאים, ותשואות שונות. לכן, חשוב לבדוק את האפשרויות השונות, להשוות בין התנאים, ולבחור בפוליסה שמתאימה לצרכים שלכם.

איך אפשר להימנע מהטעות הקריטית שכולם עושים?

הנה 3 צעדים שתוכלו לעשות על מנת להימנע מהטעות הקריטית שרוב האנשים עושים:

  • פנו אל סוכן פנסיוני – סוכן פנסיוני שעובד עם מספר חברות ביטוח יוכל לערוך השוואה בין החברות והמסלולים ולהתאים לכם את הפתרון הנכון ביותר עבורכם.
  • קבלו המלצות מאחרים, אך היו ביקורתיים – גם אם אתם מקבלים המלצות מאנשים שיש להם פוליסת חיסכון, היא לאו דווקא תתאים לכם. עם זאת תמיד כדאי לשמוע המלצות ולשקול אותם.
  • מצו אפשרויות נוספות לפני שאתם משקיעים את כל כספכם בפוליסת חיסכון – קיימים כלים נוספים המאפשרים השקעה גמישה בשוק ההון, כמו קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה. כדאי גם כאן להתייעץ עם סוכן פנסיוני כדי למקסם את הרווח שלכם.

לסיכום – כך תבחרו את הפוליסה הנכונה

במאמר זה הסברנו בקצרה מהי פוליסת חיסכון ומהו היתרון המרכזי שלה. כמו כן ציינו שיש לה גם חיסרון ולכן למה כל כך חשוב לערוך השוואת פוליסות חיסכון כדי לעשות את הבחירה הנכונה, לקבלת המלות ולמצות אפיקי חיסכון נוספים לפני שבוחרים באפשרות זו. ציינו שסוכן פנסיוני הוא זה שיוכל לערוך עבורכם השוואה מקיפה ומקצועית, כי יש בידיו כלים ומידע נוסף שאינו בהכרח מרוכז במקום אחד אונליין.

וכאן פתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח נכנסת לתמונה. בידינו כל הידע, הניסיון והכלים על מנת להשוות בין כל האפשרויות ולהתאים עבורכם את הפתרון האידיאלי. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום לקבלת פרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום