ביטוח מקיף רכב –  איך נבחר את הביטוח המתאים לנו?

כשאנחנו רוכשים רכב חדש, לא משנה אם מדובר ברכב יד ראשונה מהיבואן או רכב משומש מבעליו הקודמים, אזי שדבר ראשון שעלינו לעשות זה לרכוש ביטוח שיאפשר לנו להשתמש ברכב כחוק וליהנות מכיסויים בכל מקרה של תאונה, חבלה, נזק או כל דבר אחר.

פוליסת ביטוח רכב כוללת בתוכה שלושה חלקים. ביטוח חובה שהמדינה מחייבת אותנו לרכוש למקרה של תאונה בה יש נפגעים, וכן ביטוח מקיף לרכב וביטוח צד ג', שאנחנו לא חייבים לרכוש אך רצוי שנעשה זאת, מאחר והם מכסים נזקים שעלולים להיגרם לרכב שלנו או שאנחנו עלולים לגרום לרכבים ורכוש של אחרים.

לשמחתנו, אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של פוליסות ביטוח רכב, ובפרט ביטוח מקיף לרכב, כאלה הכוללות כל חלק בנפרד וכאלה שניתן לרכוש שני חלקים או את שלושת ביחד. אנחנו יכולים למצוא היום גם הרבה מאוד כלים ומידע שיעזרו לנו לבחור את הפוליסה הנכונה עבורנו. החוכמה היא לדעת כיצד לעשות זאת, באופן שיכול לשרת את המטרות שלנו בצורה אופטימאלית בשנת הביטוח (מהיום בו אנחנו רוכשים אותו במשך שנה עד לסיום תקופת הביטוח), וכמובן לעזור לנו לחסוך בעלויות עד כמה שניתן.

מה צריך לבדוק כשניגשים לרכוש ביטוח מקיף לרכב?

ראשית, צריך לבדוק מה התנאים לרכישתו. כל חברה מציבה תנאים מסוימים הקשורים, בין היתר, לגיל הנהג, משך הזמן שיש לו רישיון, פרמטרים שקשורים להיסטוריה על הכביש, ועוד. כמו כן פרמטרים ספציפיים שקשורים לביטוח מקיף, כמו למשל, סוג הרכב, מצבו והשנתון שלו.

שנית, אנחנו צריכים לבדוק מה כוללת פוליסת ביטוח מקיף לרכב ומה כוללות הפוליסות האחרות, אילו כיסויים היא מספקת לנו, באילו סכומים ועד כמה היא מתאימה לצרכים שלנו. אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של פוליסות ביטוח רכב ועלינו לבחון אותן בשביל להחליט איזו פוליסה מתאימה לנו.

שלישית, חשוב לבחון את החברה דרכה אנחנו מבקשים לרכוש את הפוליסה. אמינות, שירות, זמינות, כמה מהר היא פועלת מול הלקוחות שלה ועוד. באופן טבעי, אנחנו נרצה לרכוש פוליסת ביטוח אצל חברה שתוכל לספק לנו את התנאים בצורה אופטימאלית וכמה שיותר מהר.

איך בוחרים פוליסת ביטוח מקיף לרכב?

לפני שנציג כמה נקודות שיעזרו בתהליך הבחירה, חשוב לומר, שמוטב לרכוש את שלושת החלקים בחברה אחת ולא לפצל את זה בין חברות שונות, וכן מוטב לרכוש את שלושתם או לפחות ביטוח חובה ומקיף (הרבה פעמים ביטוח צד ג' נכלל כבר בתוך ביטוח מקיף).

הבחירה בפוליסת ביטוח מקיף לרכב כזו או אחרת היא שאלה של צרכים ועלויות. אנחנו יכולים למצוא פוליסות המבוססות על תוכניות מסוימות, כולל כאלה המבוססות על מספר קילומטרז'. הרעיון הוא לחפש פוליסה שתתאים לנו מבחינת הצרכים שלנו ושתהיה התאמה בינם לבין העלויות שהחברה גובה מחד וכן הכיסויים שהיא מספקת מאידך.

אנחנו צריכים לבחון מה גובה ההשתתפות העצמית, כיצד היא באה לידי ביטוי, וכן מוטב לבדוק אילו שירותים מיוחדים אנחנו יכולים לקבל מהחברה במצבים יוצאי דופן, כמו תאונות, חבלות ונזקים לרכב.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום