ביטוח תאונות תלמידים

ביטוח תאונות תלמידיםילדי בית הספר והגנים מבלים ימים רבים ושעות ארוכות במסגרת החינוכית ומשתתפים בפעילויות שונות במסגרתן הם חשופים לתאונות ולפגיעות. תאונות נגרמות בין היתר בשל ליקויים בטיחותיים, או בגלל כשל בהשגחה של הצוות.

חשוב מאוד לדעת, שבמקרה של תאונה, החוק מכיר בזכויות המגיעות לתלמידים הנמצאים במסגרות חינוכיות שונות, וגם להוריהם. החוק קובע כי כל ילד שלומד במוסד חינוכי יהיה מבוטח בביטוח תאונות אישיות. ביטוח תאונות אישיות קבוע בחוק לימוד חובה. ההורים משלמים עבור הביטוח במסגרת תשלומי החובה השנתיים המשולמים למוסד הלימודי.

מהו ביטוח תאונות אישיות ?

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים תקף לגבי כל תלמידי בתי הספר והגנים, ובמשך כל ימות השנה, בכל מקום בו הם נמצאים: במסגרת כתלי בית הספר או הגן, וגם בשעות שאחרי הלימודים או הפעילות החינוכית כאשר הילדים אינם נמצאים במוסד החינוכי. הביטוח תקף עד גיל 21, ואינו תלוי במועד התאונה. המשמעות היא שאם הילד נפצע אחרי שעות הלימודים כאשר הוא אינו בבית הספר, ניתן לתבוע את חברת הביטוח מכח פוליסת תאונות תלמידים.

תקפות הביטוח

חשוב לדעת : ביטוח תאונות אישיות תקף 24 שעות ביממה והוא חל על ילדים בפעוטון, בגנים, במעונות יום, בבתי ספר, בתיכונים, ובכל מסגרת חינוכית. הביטוח חל גם על הורה של תלמיד שהתנדב להשתתף בפעילות של המוסד הלימודי, או שהתלווה לטיול.

הפוליסה מכסה מקרים של תאונה  בכותלי בית הספר, במגרש משחקים מחוץ לבית הספר, בדרך לבית הספר, ובחזרה ממנו וגם בבית, במהלך חופשה.

פוליסת הביטוח נמצאת בפיקוח משרד החינוך וניתן לבדוק אותה.

החרגה : מקרים בהם הביטוח אינו חל ?

פוליסת ביטוח תאונות תלמידים אינה מכסה מספר מקרים ובין היתר:

פגיעה עקב פעולות טרור או עקב  פעולות צבאיות במהלך מלחמה,

מחלה שארעה שלא כתוצאה מתאונה המכוסה בפוליסת ביטוח תאונות תלמידים,

נכות נפשית שאינה נובעת מנזק פיזי שנגרם בשל תאונה שכוסה במסגרת הפוליסה;

תאונת דרכים  – אז לתוקף  פוליסת הביטוח של הרכב שהיה מעורב בתאונה;

רשלנות רפואית ו/או טיפול רפואי – אז תובעים את הצוות הרפואי, הרופאים, בית החולים, קופת החולים;

תאונת עבודה  – במקרה זה  הביטוח הלאומי מפצה את הנפגע;

תביעה נגד חברת הביטוח או תביעת נזיקין נגד המוסד החינוכי ומשרד החינוך ?

במקרה של תאונה בכותלי בית הספר, או פעילות חינוכית אחרת ניתן לבחור בין שני מסלולי תביעה:

ניתן להגיש תביעות נגד חברת הביטוח על פי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים עד גיל 21. כאשר מתרחשת תאונה במתחם בית הספר או הגן יש למלא דו"ח תאונה ולשלוח לחברת הביטוח. חשוב לצרף מסמכים רפואיים, חוות דעת רפואית, אישור לגבי אי כושר של הנפגע כאשר נקבעה לו נכות זמנית, קבלות המוכיחות הוצאות שנגרמו לנפגע ולהוריו עקב התאונה.

לאחר הגשת התביעה, מתקיים ברור רפואי בחברת הביטוח בפני מומחה רפואי מטעם חברת הביטוח. אם התביעה מתקבלת ישולמו פיצויים בכפוף לכך שהתובעים חתמו על העדר תביעות.

מסלול תביעה נוסף למקרה של תאונה הוא מסלול של תביעת נזיקין נגד משרד החינוך או נגד הרשות המקומית. מדובר במקרה בו  הילד היה בבית הספר והפציעה נגרמה בשל כשל בטיחותי בתוך כתלי בית הספר או בשל רשלנות הצוות. צריך להוכיח במסגרת תביעה כזו רשלנות של הצוות, המוסד החינוכי, או של הרשות המקומית שלא תחזקה כראוי את הציוד והמתקנים בבית הספר.

חשוב מאוד יעוץ משפטי מקצועי כדי לדעת מהו מסלול התביעה הנכון עבורכם במקרה של תאונה.

ההבדלים בין תביעה נגד חברת הביטוח ובין תביעת נזיקין נגד משרד החינוך או הרשות המקומית

במסגרת תביעה נגד חברת ביטוח על פי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים לא נבחנת השאלה מי אשם בגרימת התאונה. כמו כן לא בודקים את הדרך שבה קרתה התאונה, או מי אשם בתאונה, ולא צריך להוכיח רשלנות. במסגרת התביעה בודקים רק את הנזק שנגרם מהתאונה. הפיצויים ישולמו בין היתר עבור הוצאות רפואיות, הפסד ימי לימודים,  וכולי.

תביעה על פי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים מוגבלת בסכום הפיצויים.

לעומת זאת, תביעה נזיקית נגד המוסד החינוכי, ו/או הרשות המקומית  תלויה בחובה להוכיח את אחריות המוסד החינוכי/ הרשות המקומית. יש להוכיח רשלנות על כל רכיביה: קיומה של חובת זהירות, הפרה של חובת הזהירות, המעשה הרשלני, קשר סיבתי והנזק. עם זאת, בניגוד לתביעה על פי ביטוח תאונות תלמידים –  הפיצויים אינם מוגבלים בסכום, והם נתבעים בגין כל הנזקים שנגרמו  לילד ולהוריו ובין היתר  הפסדי השתכרות, נסיעות, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, וכולי.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום