ביטוח ילדים – שיניים

ביטוח תלמידים - שיניים
ביטוח תלמידים – שיניים

החל משנת 1979 תלמידים שנפגעו בשיניהם בעקבות תאונה שעברו זכאים לקבל טיפול שיניים ללא כל תמורה כספית.

הטיפול ניתן על ידי ספק שירות שזכה במכרז אותו מפרסם משרד החינוך. כך למשל בין שנת 1999 ועד שנת 2008 הפעילה את ההסדר חברת שורש ואילו החל משנת 2009, הוא מופעל על ידי חברת כלל בריאות.

מי זכאי לקבלת טיפולים?

הטיפולים הכלולים במסגרת ההסדר ניתנים לכל התלמידים שלומדים במוסדות החינוך שעליהם חל חוק פיקוח על בתי הספר ובכלל זה נכללים גם תלמידים מגיל טרום חובה ועד תלמידי כיתות י"ג וי"ד.

הטיפולים ניתנים עבור תלמידים שנפגעו בשיניים שלהם אך רק בעקבות תאונה אך לא בעקבות תאונות דרכים או פעולות איבה.

חשוב לציין שלא מדובר רק בתאונות שהתרחשו בין כותלי המוסד החינוכי כיוון שהביטוח מספק הגנה עשרים וארבע שעות ביממה, 365 ימים בשנה ללא תלות במיקום התלמיד בזמן הפגיעה.

המשמעות היא שהתלמיד יכול להיפגע במהלך טיול משפחתי, במהלך חוג העשרה, במהלך משחק עם חבריו מחוץ לשעות הפעילות של המוסד החינוכי ואפילו בזמן שהותו בחו"ל ועדיין ליהנות מהביטוח.

בנוסף לכך הביטוח מכסה גם כנגד תאונות שהתרחשו באשמתו המלאה של הנפגע. חברת הביטוח לא מחפשת אשמים וקובעת את גובה הפיצוי רק לפי מידת הנזק שנקבעת לפי חוות דעת רפואית.

אילו טיפולים מכוסים במסגרת הביטוח?

קצרה היריעה מלהכיל את כל סוגי הטיפולים שמכוסים על ידי הביטוח וזאת מכיוון שישנם לא פחות מארבעים ואחד טיפולים שנכללים במסגרת הביטוח. בין היתר חשוב להזכיר את הטיפולים הבאים:

  • כתר חרסינה.
  • קיטוע מוך.
  • קיבוע שיניים ניידות.
  • הארכת כותרת.
  • משיכת שן.
  • שתל שן.
  • הזזת שיניים בודדות.
  • יעוץ אורתודנטי בקשר לחבלה.
  • טיפול שיניים שמבוצע בהרדמה כללית.
  • הדבקת כתר זמני ועוד.

הייחוד של פגיעות שיניים בהקשר של אחוזי נכות

באופן עקרוני בביטוח תלמידים כנגד תאונות אישיות לא נהוג לפסוק לתלמידים פיצויים בגין מקרים בהם סובל התלמיד מנכות בשיעור שנמוך מחמישה אחוז גם אם מדובר על נכות צמיתה (קבועה).

עם זאת הכלל לא חל על מקרים של פגיעה בשיניים. כך למשל במקרה של אובדן שן שניתנת לשיקום ישולמו לתלמיד פיצויים בסך שמתאים לנכות של רבע אחוז ואילו במקרים של אובדן שן שלא ניתנת לשיקום התלמיד יהיה זכאי לקבלת פיצויים עבור חצי אחוז נכות.

האם הפעלת הביטוח מספיקה?

במקרים מסוימים אכן די בלהפעיל את הביטוח על מנת לקבל את הפיצויים להם זכאי התלמיד. עם זאת, במקרים לא מעטים הפגיעה בשיניים הייתה תוצאה של רשלנות. כך למשל במקרים בהם הפגיעה הייתה תוצאה של כשל מבני בבית הספר או בגן או תוצאה של השגחה לא נאותה על התלמידים בזמן ההפסקה. אי לכך, לעתים יתעורר הצורך להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות.

על מנת להבין איזה סוג תביעה מומלץ להגיש ועל מנת לבחור נכון את הצעדים בדרך לקבלת פיצוי כספי הולם, מומלץ להיעזר בשירותיו המקצועיים של עורך דין העוסק בתחום. במקרים מסוימים יהיה על ההורים להגיש חוות דעת רפואית של רופא מומחה כדי לקבל את המגיע להם.

טיפולי שיניים שכלולים במסגרת סל שירותי הבריאות במדינת ישראל

במדינת ישראל ילדים מתחת לגיל 12 שנים זכאים לקבלת טיפולי שיניים במסגרת סל שירותי הבריאות וזאת באמצעות קופות החולים.

למעשה כל ילד שמבוטח בביטוח בריאות ממלכתי זכאי לקבלת הטיפולים הכלולים במסגרת הסל במידה וטרם מלאו לו 12 שנים. הטיפולים הכלולים בסל הם טיפולי שיניים מתחום הרפואה המונעת או המשמרת בלבד כמו למשל עקירה, איטום חריצים או בדיקות שגרתיות.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום