ביטוח נסיעות לחו"ל בחברות האשראי

חברות כרטיסי האשראי הן הגורם האחראי על הנפקת כרטיסי האשראי שלנו ומתן אפשרות לצרכנים ובתי עסק לבצע עסקאות באמצעות כרטיס מגנטי. אך מעבר לפעילות הבסיסית הזו של חברות אלו הן עוסקות בתחומים נוספים ומציעות שירותים מקיפים יחסית ללקוחותיהן. שירות אחד שכזה, די ותיק בפעילות החברות בישראל ובעולם, הוא ביטוח בחברות האשראי – כאשר הכוונה הינה על פי רוב לביטוח נסיעות לחו"ל.

בישראל שלוש חברות כרטיסי אשראי, כאשר שלושתן מציעות ביטוח לנוסעים לחו"ל אם הלקוח מחזיק בכרטיס אשראי בינלאומי – בעבר השירות ניתן לכל מחזיקי כרטיסי האשראי אך כיום חלק מהחברות מגבילות זאת. למרות זאת, בחלק מחברות האשראי יש אפשרות לביטוח בכיסוי מופחת גם לבעלי כרטיס אשראי מקומי. כמו כן וכמו שיוסבר בהמשך, לקוחות עם כרטיסי אשראי יוקרתיים יותר זוכים לתנאים טובים יותר מבחינת הכיסוי ואפשרויות אחרות בתחום.

הפעלת הביטוח לפני נסיעה

בעבר הייתה אפשרות לבעלי כרטיס אשראי פשוט לטוס לחו"ל והביטוח מטעם חברת האשראי היה מופעל אוטומטית לתקופה הרלבנטית. אך כיום, למעט בחברות מסוימות ועבור לקוחות עסקיים, יש תורך להפעיל את הפוליסה לפני הנסיעה. בחלק מהמקרים של ביטוח בחברות האשראי יש צורך להתקשר לחברת האשראי עצמה לצורך ההפעלה, אך היום מקובל יותר שהלקוח יוצר קשר עם מוקד מיוחד או עם חברת הביטוח המבטחת לצורך הפעלת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו"ל – חינם

ביטוח בחברות האשראי לנוסעים לחו"ל הינו חינם. כן, חברות האשראי מציעות ללקוחותיהן הטבה משמעותית בדמות ביטוח נסיעות לחו"ל חינם. אין ספק כי מדובר על הטבה אטרקטיבית, אך כמובן שיש גם נקודות חשובות שיש להכיר וצריך להבין כי עבר רוב הלקוחות היקף הכיסוי הביטוחי אינו אופטימאלי. לכן עדיין קיים שוק ער ופעיל של ביטוחי נסיעות לחו"ל, בתשלום יומי, המופעל על ידי חברות הביטוח.

ביטוח על פי מותג האשראי

ביטוחי הנסיעות לחו"ל של חברות האשראי משתנים זה מזה בהתאם למותג הכרטיס שבבעלות הלקוח – הכוונה אינה לסוג הכרטיס מבחינת רמת הלקוח אלא למותג הבינלאומי. כך למשל יש שוני בפוליסות ובכיסויים המוענקים לבעלי כרטיסי ויזה לעומת מחזיקי כרטיס מאסטרקארד וכנ"ל לגבי דיינרס ואמריקן אקספרס. זאת משום ששירות זה מוצע בשיתוף פעולה עם חברות האשראי הבינלאומיות.

היקפי כיסוי כלליים

ביטוח בחברות האשראי כולל מגוון רחב מאוד של פוליסות, כאשר ככל שרמת כרטיס האשראי גבוהה יותר כך הפוליסה תהיה מקיפה ואיכותית יותר (למשל תוספות ביטוח ספורט חורף ואקסטרים והרחבת הכיסויים האחרים) – בעלי כרטיסי הפרימיום זוכים לפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל מקיפות ומספיקות במקרים רבים גם בהשוואה לפוליסות בתשלום מחברות הביטוח. לכן אי אפשר לתאר במדויק את הכיסוי הביטוחי של ביטוח בחברות האשראי לנוסעים לחו"ל, אך יש כיסויים כלליים אשר יופיעו במרבית הפוליסות שמציעות חברות כרטיסי האשראי.

  • כיסוי הוצאות אשפוז – יש תקרה ליום אשפוז ולאשפוז הכולל.
  • כיסוי העלות לשכר מנתח עד לתקרה מוגדרת.
  • כיסוי עבור הוצאות רפואיות שלא במסגרת של אשפוז עד לתקרה מוגדרת.
  • כיסוי לטיפול שיניים חירום עד לתקרה.
  • הטסה רפואית של המבוטח במקרה פגיעה או צורך רלבנטי.
  • פיצוי על קיצור הנסיעה המתוכננת עד לתקרה מוגדרת.
  • פיצוי עבור ביטול נסיעה – בתנאים מגבילים ובמסגרת זמן מסוימת.

ברוב המקרים ביטוח בחברות האשראי מאפשר כיסוי למשך 55 ימים ברציפות וללא הגבלה על מספר הנסיעות בשנה. כמו כן בפוליסות הבסיסיות יותר יש השתתפות עצמית מסוימת של המבוטח. חשוב מאוד לבדוק מראש את מהות הכיסוי במסגרת ביטוח בחברות האשראי. במקרים רבים הכיסוי הזה אינו מספיק ורצוי לרכוש גם כיסוי מורחב, זוהי הצעה מפתה ואיכותית, אך חובה להבין במה מדובר ולא ללכת אחרי "החינם" בלי לבדוק את מהות הפוליסה.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום