איך לבחור ביטוח נסיעות לחו"ל?

בחירת ביטוח נסיעות לחו"לביטוח נסיעות לחו"ל הפך לחלק בלתי נפרד מההכנות לנסיעה. מטרת הביטוח היא לכסות את הנוסע במקרה שהוא נזקק לשירותי בריאות בחו"ל, הן אם מדובר בצורך בביקור רופא בשל מחלה קלה, והן אם מדובר בפציעות ומחלות חמורות.

החיסכון הכספי בשעת משבר הוא עצום ולכן כמעט כל נוסע מבטח את עצמו כיום בביטוח נסיעות. מגוון סוגי הביטוח רחב מאד כאשר המשתנים החשובים ביותר הם מצבו הבריאותי של הנוסע, יעד הנסיעה, משך תקופת השהות בחו"ל ואופי הטיול.

חברות הביטוח מבטחות כיום נוסעים שגילם אינו עולה על 75-80 שנים.

סוג הביטוח

ישנם סוגי ביטוח שונים המיועדים למטרות שונות. הביטוח השגרתי הוא ביטוח לחופשה או נופש וניתן להכיל אותו גם על הכבודה שברשותם הנוסעים. כמו כן, קיים ביטוח לאנשי עסקים שמרבים לשהות בחו"ל, המותאם למספר המדינות שאותן הם פוקדים ולמספר ימי השהייה בחו"ל.

ביטוחים נוספים הם: ביטוח לטווח ארוך עבור עובדים או תלמידים, ביטוח תרמילאים, המותאם לאופי הפעילויות של הטיול ולמשך הנסיעה, ביטוח ספורט אתגרי, ביטוח חופשת סקי או רכיבה על אופניים ועוד תתי-ביטוחים נוספים. נפרט בהמשך על כמה מסוגי הביטוח הללו.

מרכיבי הביטוח

ביטוח נסיעות איכותי כולל כיסוי של עלויות שירותי הרפואה הבאים בשעת חירום: פינוי באמבולנס או הטסה במסוק, אשפוז בבית חולים, קבלת תרופות וביצוע בדיקות.

סעיף ההטסה חשוב במיוחד באזורים שאין בהם בית חולים במרחק סביר. בתוספת של סכום זעיר, הכלולה בדרך כלל במחיר הפתיחה, ניתן לבטח את הכבודה והציוד היקר הנמצא ברשות הנוסעים.

עלויות ביטוח נסיעות לחו"ל

מחירי הביטוחים נעים בין מחיר בסיס של כ-1.5 דולר ליום ועד לכ-6 דולרים. המחיר עולה בביטוחים הכוללים ספורט אתגרי וכדומה.

סעיף נוסף שעלול לייקר את הביטוח הוא מצב בריאותי ירוד או נטילת תרופות מסוימות. בכלל זה, נכללות גם נשים בהיריון, שחברות הביטוח מסכימות לבטח אותן עד לשבוע ה-32 להריונן.

התוספת בגין מצב בריאותי ירוד, נטילת תרופות או היריון היא כ-2 דולרים ליום בממוצע.

ביטוח אקסטרים

נוסעים המעוניינים לקחת חלק בספורט אתגרי כגון נסיעה בג'יפים, רכיבה על אופניים, גלישת סקי, רפטינג, בנג'י ויתר הפעילויות הדומות, צריכים לבטח את עצמם בביטוח אקסטרים.

הביטוח כולל איתור וחילוץ על ידי מסוק במקרה של תאונה ופינוי לבית החולים. במקרה שקרה הנורא מכל, כולל הביטוח את עלויות ההטסה לארץ.

ביטוחים עבור רוכבי אופניים וגולשי סקי מותאמים לסכנות והפציעות האופייניות לענפי ספורט אלה.

ביטוח חינם מטעם חברות האשראי

חברות הביטוח מציעים ללקוחות שגילם הוא עד 75 שנים וברשותם כרטיס אשראי של החברה, ביטוח חינם לתקופה של עד 55 יום. יש לציין כי מדובר בביטוח בסיסי למדי והוא אינו כולל כיסוי עבור יעדים שעלות האשפוז בהם יקרה מאד, או עבור טיול אתגרי ופעילויות אקסטרים.

כמו כן, אנשים בעל היסטוריה של מחלות רפואיות ונשים בהיריון לא יכוסו על ידי ביטוח חברות האשראי. כל אלה, יכולים לבטח את עצמם בתוספת תשלום ולהיות מכוסים. אם כן, ביטוח הבסיס המסופק בחינם על ידי חברות האשראי מתאים לנוסעים שמצב בריאותם טוב ואופי הטיול שלהם שקט ורגוע.

חשוב לשים לב לפרטים

מומלץ לכל נוסע שנדרש לרכוש ביטוח שאינו ביטוח בסיס לעיין היטב בתנאי הפוליסה המוצעת לו, כדי לוודא שיכוסה במקרי הצורך המאפיינים את צורך הביטוח שלו.

כך למשל, נוסע בעל תדירות אשפוזים תכופה צריך לוודא שהוא מכוסה לחלוטין בשעת הצורך משום שמדובר בהוצאות גבוהות במיוחד. לשם קבלת ההצעה המשתלמת ביותר ניתן להשתמש במנועי השוואת המחירים המקוונים שהאינטרנט התברך בהם.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום