ביטוח רכב דו גלגלי

לרכב דו גלגלי יש יתרונות רבים. הוא חסכוני בדלק, קל למצוא איתו מקומות חנייה וניתן לנוע איתו בקלות כאשר הכבישים עמוסים. בנוסף עלויות האחזקה שלו זולות יותר ממכוניות. ישנם סוגים שונים של כלי רכב ממונעים המשווקים בגדלים ונפחים שונים. החל מנפח של – 50 סמ"ק הנחשב אופנוע קל ועד לנפח של – 1000 סמ"ק.

אבל רכב דו גלגלי פגיע יותר בתאונות בכביש והרוכבים חשופים יותר למגע ולפגיעה ישירה. בנוסף בעייתי להתקין על הרכב הדו גלגלי מערכות מיגון ויחסית קל לפרוץ ולגנוב אותם. לכן ישנם קשיים רבים כאשר מעוניינים לעשות ביטוח רכב דו גלגלי ואפילו ישנן חברות ביטוח המסרבות לבטח רכבים דו גלגליים בטענה שהדבר אינו משתלם להן.

ביטוח רכב דו גלגלי על ידי 'פול'

לכן רוב ביטוחי החובה לרכב דו גלגלי מתבצעים על ידי 'הפול' שהוקם כדי לתת מענה לאנשים שחברות הביטוח מסרבות לבטח אותם, ביטוח זה נקרא ביטוח שיורי. אבל ביטוח זה יקר בהרבה מהביטוח הרגיל בשל רמת הסיכון הגבוהה של הרוכבים על הרכב הדו גלגלי, בשל ריבוי מעורבות תאונות האופנועים ובשל העובדה שלרוב פגיעות אלו הן רציניות ויכולות להגיע לאישפוז בבית חולים..

ביטוח מקיף לרכבים דו גלגליים

ביטוח מקיף אפשרי לנהגים בעלי רכב דו גלגלי המעוניינים בכך. הביטוח המקיף מכסה נזקים רבים כולל שריפות, גניבות ותאונות. לרוב בעלי אופנועים יקרים וכבדים יעדיפו לבטח את רכבם בביטוח מקיף מאחר והדבר משתלם להם אך לבעלי רכבים דו גלגליים זולים ופשוטים הדבר אינו משתלם כלל.

רוב חברות הביטוח מציעות פולסות ביטוח יקרות עבור ביטוח מקיף לרכבים דו גלגליים לכן כדאי לשקול האם הדבר משתלם או שאפשר להסתפק בביטוח צד ג'. במידה ומעוניינים בביטוח מקיף כדאי לברר במספר חברות שונות על מנת שיהיה אומדן לעלויות השונות והיכן הכי משתלם.

החוק החדש שיצא בנוגע לרכבים דו גלגליים

הכנסת העבירה חוק חדש בתחילת שנת 2008 לגבי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי. בעבר הייתה חלוקה שווה בין המבוטחים למבטחים על הנזקים השונים שנגרמו. ההצעה לחוק החדש הייתה שמלוא עלות מימון הנזקים תהיה על חשבון חברות הביטוח אך לבסוף הוחלט כי מבוטח כל רכב דו גלגלי ישלם 25% מעלות הנזק והחברה המבטחת תשלם 75% מהנזקים.

אבל לצערם של בעלי הרכב הדו גלגלי חוק זה לא הביא לשינוי ממשי בעלות תעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי. הצעת החוק שעברה לא השפיעה על מחירי ביטוח האופנועים ובעלי כלי הרכב הדו גלגלי עדיין נדרשים לשלם תעריפים גבוהים ביותר עבור הביטוחים השונים.

טווח מחירי ביטוח חובה לרכב דו גלגלי

טווח המחירים של ביטוח החובה משתנה בהתאם לנפח הסמ"ק של הרכב הדו גלגלי. ביטוח רכב בעל נפח של עד 50 סמ"ק יכול לעלות בסביבות 2000 ש"ח לשנה. כלי רכב בעלי נפח סמ"ק של 250 יכולים להגיע לעלויות ביטוח של 3500 שקלים בשנה. סכומים אלו יקרים בהרבה מביטוח מכוניות.

מאחר וחברות הביטוח הן חברות שצריכות להרוויח מבעלי האופנועים ואופנוע זהו רכב מסוכן הנע על הכביש במהירות וללא הגנה חיצונית הפוליסות יקרות ברמות אלו. חשוב לדעת שביטוח חובה הוא ביטוח הכרחי  ולא ניתן לעלות על אופנוע ללא ביטוח זה. נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה חמורה שיכולה לגרור קנסות, שלילת רישיון ומאסר.

זו הסיבה שמלבד ביטוח החובה לרוב נהגי האופנועים נוהגים לבטח את רכבם בביטוח צד ג' ולא לפנות לביטוחים מקיפים נוספים שאינם משתלמים.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום