הפעלת הביטוח לאחר תאונה

אף אחד לא רוצה להיקלע לתאונת דרכים. עוגמת הנפש הכרוכה בדבר, העלויות הכספיות של תיקון הרכב ולעיתים גם הפגיעה בגוף הינן תופעות לא נעימות הנגרמות כתוצאה מתאונה. אולם לחוויה בלתי נעימה זו יש מספר כללי מנע אשר יש לדאוג להם כדי להתמודד עם תאונה הנגרמת בשוגג באופן המיטבי. מעבר לנסיעה בטוחה וציות לכללי הדרך לכל  רכב שנוסע על הכביש חייב להיות ביטוח. חברות הביטוח השונות מציעות ביטוחים שונים לפי שווי הרכב, סוגו וגיל הנהג הנוסע בו. ביטוח חובה הינו הביטוח הבסיסי המגן מפני פגיעות גוף בעת תאונה וכל רכב מחוייב להיות בעל ביטוח מסוג זה.

בנוסף, כל נהג אשר רוצה להגן על עצמו מאי נעימות בעת תאונה רצוי שידאג לביטוח צד ג' ברכב בו הוא נוהג.

מה עושים לאחר תאונה?

במקרה של מעורבות בתאונת דרכים רצוי להרגע, להסיט את הרכבים מאמצע הדרך ולהחליף את כלל הפרטים בין הנהגים. במידת הצורך יש להזמין סיוע רפואי ורצוי לכתוב את פרטי התאונה (שעת הגעת אמבולנס לדוגמא) על דף נייר. האדרנלין הנוצר כתוצאה מהתאונה יקשה לשחזר את כל הפרטים ביום שלמחרת. במידה וניתן לצלם את זירת התאונה רצוי לצלם אותה. כל הפרטים הטכניים הללו יהוו עדויות בתביעה המוגשת מאוחר יותר לחברת הביטוח.

באם מעורב גורם רפואי (כגון הסעה לבית חולים וביקור במיון) יש לשמור את כלל הקבלות וחוות הדעת הרפואיות לזמן הגשת התביעה לביטוח.

יש להודיע לחברת הביטוח למוקד אשר מופיע על פוליסת הביטוח על התאונה , ובמקרים בהם יש צורך בשירות גרר חברת הביטוח מפעילה את הכיסוי ושולחת גרר למקום התאונה.

אם מעורבת משטרה בתאונה יש לשמור עותק מדוח המשטרה המונפק במקום.

היום שאחרי- פנייה לחברת הביטוח

אחרי שנרגעים, ומרגישים קצת יותר טוב, רצוי לרכז את כלל התיעוד של פרטי התאונה ולהתקשר לדווח על תאונת הדרכים לביטוח. במהלך השיחה נרשמים כלל פרטי התאונה בחברת הביטוח ומתחיל טיפול בתיק התאונה. במרבית מהתאונות נשלח שמאי של חברת הביטוח כדי להעריך את הנזק הנגרם לרכב כתוצאה מהתאונה. כמו כן בדרך כלל חברות הביטוח מפנות למוסכים מסויימים בהם ניתן לקבל טיפול לרכב לאחר תאונה.

חשוב לזכור שאין חובה ללכת למוסך איתו עובדת חברת הביטוח וניתן ללכת למוסך הקבוע בו מטופל הרכב ועדיין לקבל החזר.

פיצויים

תביעת פיצויים לחברת הביטוח מתבצעת על ידי חברת הביטוח ישירות או על ידי עורך דין המוסמך לדבר. בדרך כלל בתביעות מורכבות מטופלות על ידי עורכי דין אשר מהווים מתווכים מול חברות הביטוח בתביעה לפיצוי בגוף או ברכוש. קיימים עורכי דין רבים המתמחים בתביעות מול חברות הביטוח. הפניה לחברת הביטוח חייבת להיות מסודרת ומגובה בכלל המסמכים הנדרשים. לכל חברת ביטוח קיימת דרך פניה וטיפול שונה במעט בנושא אותה ניתן למצוא באתר חברת הביטוח.

החוויה הרגשית אשר עוברים לאחר תאונת דרכים ועוגמת הנפש אשר משאירה התאונה פעמים רבות הולכת הלאה עם המעורבים בתאונה. פנייה לעורך דין פעמים רבות יוצר גורם חיצוני קר ושקול אשר יכול לסייע רבות בתהליך. עורך דין מנוסה אשר הגיש בעבר מספר תביעות פיצויים יוכל פעמים רבות לסייע בתיק מורכב בו האדם אשר התמודד עם התאונה מתנהג באופן רגשי ואמוציונלי.

תהליכי התביעה וקבלת כספי הביטוח הינם תהליכים ארוכים אשר יש להיאזר בהם בסבלנות רבה.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום