ביטוח מערכות אנרגיה סולארית

רבות מדובר על תחום החשמל הסולארי בישראל ובעולם, על העלויות של התקנת המערכות, על החשיבות של מציאות מקורות אנרגיה חלופיים וממקורות מתחדשים, על הפוטנציאל המשמעותי של התחום במדינה כמו ישראל וכן הלאה. אך נושא חשוב מאוד אחד לא תמיד זוכה להתייחסות הראויה לו, ביטוח מערכות אנרגיה סולארית. אפשר היום לבטח כמעט כל דבר, מערכת סולארית היא דוגמא טובה למשהו שכדאי בהחלט לבטח, כי עלויות הפרמיה מתגמדות לעומת הנזקים שעשויים להיגרם לבעלי המערכת במקרה של גניבה, נזקים וכן הלאה. כמו כן, התחום של ביטוח מערכות אנרגיה סולארית כולל התייחסות לחברות המתקינות את המערכות עצמן.

ביטוח לחברות הפעילות בתחום

היבט אחד של ביטוח מערכות אנרגיה סולארית הוא מצד החברות הפועלות בתחום ומוכרות ומתקינות מערכות פוטו-וולטאיות על גגות כיום ומתקנים קרקעיים בעתיד. ביטוח סולארי זה כולל את כל הביטוחים העסקיים הסטנדרטיים כגון ביטוח חובות מעבידים, ביטוח צד ג' ועוד לצד ביטוחים עבור שווי הפרויקט, ליקויים בתכנון וכן הלאה.

<== אין לכם עדיין מערכת? כנסו לאתר אנרגיה סולארית וקבלו הצעה משתלמת ==>

ביטוח למערכת הסולארית עצמה

מערכת חשמל סולארי היא עניין יקר, אפילו היום לאחר שמחירי המערכות נחתכו בחצי ואף מעבר לכך מדובר על עלויות של עשרות אלפי שקלים למערכת ביתית קטנה ומאות אלפי שקלים למערכת מעט יותר גדולה. כך שנזקים שונים שעלולים להיגרם למערכות הללו עשויים להיות בעלי משמעות כלכלית אדירה ואף הרסנית. בדיוק לשם כך חברות הביטוח והסוכנויות השונות נכנסו לתמונה והחלו להציע ביטוח סולארי למערכות עצמן. סיכונים רלבנטיים לבעלי ורוכשי מערכות לייצור חשמל סולארי כוללים גניבה של ציוד – גם של מתכת וגם של הפאנלים הפוטו-וולטאיים עצמם – נזקי טבע למערכת, תקלות מהותיות בתפעול המערכת, פגיעה אפשרית בצד שלישי, אובדן הכנסות מסיבות שונות וכן הלאה.

יש כיום פוליסות שונות של ביטוח מערכות אנרגיה סולארית המוצעות על ידי חברות ביטוח שונות בשוק הישראלי. באופן כללי פוליסה למערכת סולארית ביתית קטנה או מסחרית בינונית תכלול ביטוח שריפה, ביטוח נזקי מים, ברקים, רוח ועוד, ביטוח גניבה ופריצות, פגיעה בזדון במערכת, שיפוי במקרה של אובדן הכנסות מייצור חשמל סולארי עקב נזקים אלו ואחרים, פיצוי במקרה תקלות שונות לרכיבי המערכת וכן הלאה.

עלויות וכדאיות הביטוח למערכת הסולארית

עלות הפרמיה החודשית במסגרת ביטוח מערכות אנרגיה סולארית ביתיות או בינוניות היא יחסית סטנדרטית ולא משמעותית לעומת היקף הנזקים הפוטנציאליים, מדובר על כ-0.3%-0.8% משווי המערכת כולה – כאשר מחיר זה מכסה את הדברים הבסיסיים וההכרחיים כמו נזקים למערכת, אובדן הכנסות וכדומה. תהיה תוספת לפרמיה החודשית לביטוחי צד שלישי. כמובן שכל ביטוח הוא עוד הוצאה, כל עוד לא מפעילים את הפוליסה התשלום כביכול היה לחינם ו"הולך  לפח", אך בפועל העלויות שאינן גבוהות כלל לא מתקרבות לנזקים הפיננסיים האפשריים לבעלי מערכות במקרה נזקים, גניבה וכדומה.

כך שבהחלט יש כדאיות כלכלית ברכישת ביטוח מערכות אנרגיה סולארית בהתאם למצב, לסוג המערכת, המיקום וכדומה. כמובן שחשוב לבצע השוואת מחירי ביטוח של ביטוח מערכות אנרגיה סולארית ולבחור באפשרות המתאימה והזולה ביותר.

דרישת חובה לקבלת מימון בנקאי

בדומה לקבלת משכנתא מהבנק, הבנק המלווה דורש לראות פוליסת ביטוח משכנתא על המבנה וחיי הלווים כך שבמקרה נזק או מוות ערך ההלוואה יוחזר לו, כך גם לגבי קבלת הלוואה למימון מערכת סולארית. הבנקים המסחריים בהחלט יכולים, והם עושים זאת לרוב, לדרוש מהלקוח לרכוש ביטוח מערכות אנרגיה סולארית כתנאי לקבלת המימון. כך במקרה נזק למערכת, אובדן הכנסות צפויות וכן הלאה, הבנק המלווה יכול להיות שקט כי הוא את כספו יקבל.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום