ביטוח סמארטפון

הסמארטפונים ללא ספק שינו את תעשיית הסלולאר מן הקצה אל הקצה וכמו כן הם שינו את האופן בו אנו צורכים מדיה ומתנהלים ביומיום. אך לצד היכולות המרשימות והמסכים הגדולים, יכולות שרק הולכות ומתחזקות ומסכים שרק הולכים וגדלים, ישנן גם תקלות שונות – בעיקר מסך שבור אך עוד מגוון רחב.

המפעילות הסלולאריות גובות סכומים גבוהים מאוד גם על המכשירים עצמם אך גם על תיקונים, לכן יהיה זה הגיוני לרכוש ביטוח סמארטפון המאפשר להוזיל את העלות במקרה הבלתי נמנע שהמסך יישבר או המכשיר שלכם יספוג נזק כלשהו.

רצוי לציין כי כמו תחומים רבים בשוק התקשורת (למרות השיפור), גם הנושא של ביטוח סמארטפון אינו מוסדר במלואו וכראוי, לכן המפעילות הסלולאריות הגדולות יכולות לגבות פרמיות גבוהות עבור כיסוי כזה וגם השוק הפרטי אינו מוסדר כמו ביטוחים אחרים – למרות שבהחלט נעשית התקדמות בכיוון וגורמים בשוק הפרטי מתחילים להכניס תחרות בריאה לתחום.

מי מציע ביטוחי סמארטפונים?

למרות ההשתייכות למשפחת מוצרי הביטוח, ביטוח סמארטפון אינו כולל פוליסת ביטוח רגילה וחברות הביטוח השונות בישראל אינן מציעות כיסוי שכזה באופן נרחב וחוצה חברות – יש תנועה מסוימת לתחום אך היא עדיין מינורית.

הגורמים אשר כן מציעים כיסוי ביטוחי לסמארטפונים הם חברות הסלולאר עצמן –המפעילות הגדולות בעיקר – וחברות פרטיות אשר מאפשרות לרכוש ביטוח ולרוב לקבל שירותי תיקונים ומעבדה במסגרת החברה "המבטחת".

כאמור, התחום הזה אינו מוסדר מבחינת רגולציה ואגף המפקח על הביטוח במשרד האוצר אינו עוסק בכך נכון להיום. הביטוח של המפעילות הסלולאריות לרוב יקר וכולל השתתפות עצמית גבוהה, כאשר לא לכל המכשירים יש כיסוי.

בנוסף, לאחרונה סוכני ביטוח מגלים את הפוטנציאל בשוק זה ומתחילים להציע פוליסות ביטוח סמארטפון ללקוחותיהם בשיתוף עם חלק קטן מחברות הביטוח (למשל מנורה) מכסות את הצד הפיננסי של הביטוח.

חשיבות הביטוח – למה צריך את הכיסוי בכלל?

עבור רובנו, הסמארטפון שלנו מכיל בתוכו מידע אישי רב ערך – החל ממספרי טלפון וכתובות ועד צילומים ומוזיקה. כמו כן רבים מאוד מסתמכים על המכשיר החכם והרב גוני הזה לכל משימה ביומיום, לכן תקלה אשר משביתה אותו פוגעת בשגרת החיים באופן שבהחלט יכול להיות מהותי.

לכן מעבר לצורך הבסיסי להגן על מוצר שימושי מאוד ויקר מאוד, ביטוח סמארטפון מאפשר לקבל שירות תיקונים מהיר ובמחירים נמוכים יותר מהמקובל, כך שהמכשיר יוחזר אלינו במהרה ובלי עלות של כמעט מכשיר חדש.

היקף הכיסויים

כמובן שכל ביטוח סמארטפון שונה במרכיביו והיקף הכיסוי בין הגורמים השונים המציעים אותו. באופן עקרוני ביטוח סמארטפון דרך צד שלישי חיצוני ולא המפעילה הסלולארית הוא הפתרון הזול והיעיל יותר. אך היקף הכיסויים הכללי והנפוץ במרבית הפתרונות בשוק הפרטי כולל את הרכיבים הבאים:

  • רכישת כיסוי למקרי גניבה או אובדן של הסמארטפון.
  • אחריות למקרים של השבתה מלאה של המכשיר – פיצוי כספי או מכשיר חדש בעל מאפיינים זהים.
  • מימון תיקונים במעבדות שירות מוסמכות, תוך שימוש בחלקי חילוף מקוריים וללא השתתפות עצמית ברוב המקרים. ביצוע כל התיקונים הרלבנטיים והנפוצים למכשירים אלו.
  • קבלת מכשיר חלופי עד לסיום התיקון ומסירת המכשיר.

יש לציין כי בחלק מהמקרים, אם לא בכולם, ישנה השתתפות עצמית מסוימת במקרה גניבה, אובדן או השבתה של המכשיר. בנוסף, חברות נוספות הנכנסות לתחום של ביטוח סמארטפון מציעות מסלולים נוספים הכוללים אפשרות להשתתפות עצמית של הלקוח המבוטח תמורת הוזלת הפרמיה החודשית.

תקלות לסמארטפונים יכולות בהחלט להיות יקרות מאוד לתיקון, כאשר התקלה הנפוצה ביותר היא שבירת מסך ועלותה היא כמה מאות שקלים – הכי יקרים הם המכשירים שבהם להחלפת המסך יש להחליף את כל יחידת התצוגה והמגע. לכן ביטוח סמארטפון בהחלט יכול בסופו של דבר להוזיל את העלויות, בעיקר מתאים למי שנוהג לשבור את המסך ומשתמשים אשר נוטים לחוות יותר תקלות במכשירים.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום