ביטוח נכות מתאונה

כל אחד בכל זמן יכול לחוות תאונה, מדובר על אירוע בלתי צפוי שיכול לקרות בעבודה, בבית או בחוץ ומי שמעוניין לבטח את עצמו מבחינה כספית במקרה של תאונה רצוי שיעשה ביטוח נכות מתאונה.

ביטוח נכות מתאונה הוא למעשה סעיף אותו ניתן לרכוש כחלק מביטוח החיים, הוא גם יכול להיכנס תחת הגדרת ביטוח תאונות אישיות ויש עליו דגש רב משום שהוא מהווה חלק חשוב במיוחד בסעיפי הביטוח השונים.

ביטוח נכות מתאונה מבטיח למבוטח תשלום חד פעמי במקרה בו הוא יסבול מאחוז מסוים של נכות בעקבות תאונה, התשלום צריך להתבצע לא יאוחר מ – 90 ימים לאחר התאונה  וההגדרה של תאונה על פי חברות הביטוח היא אירוע בלתי צפוי שנגרם על ידי גורם חיצוני אלים וכשתוצאה ממנו נגרם למבוטח נזק או פגיעה גופנית.

פוליסת ביטוח נכות מתאונה מכסה כאמור על נכות שנגרמה מתאונה אך הרבה פעמים לא מספרים לכם שהתשלומים לא יתבצעו במידה והנכות היא לא לצמיתות.

שאלה: מדוע אנו זקוקים גם למסגרת ביטוח נכות מתאונה?

אדם שנפצע בתאונה מכל סוג שהיא בדרך כלל יהיה זקוק לסכום כסף מיידי וגבוה כדי לכסות על ההוצאות השונות שהביא עמו מצבו החדש, אלו יכולות להיות הוצאות על מחייה סביר, טיפולים מיוחדים או כספים לתשלומי משק הבית עד שיתקבלו תשלומים ממקורות אחרים. כאן ביטוח נכות מתאונה נכנס לתמונה, חשוב להבין שביטוח לאומי וחברות הביטוח לא ממהרות לתת כספים לאנשים ופעמים רבות הם סוחבים אותם חודשים על גבי חודשים במילוי טפסים והמצאת אישורים ובזמן זה אדם שנפגע מתאונה ואינו יכול לפרנס את עצמו ואת משפחתו צריך להתמודד עם המצב הכלכלי החדש.

תשלומי ביטוח נכות מתאונה משולמים לא יאוחר מ – 90 ימים והם משולמים באופן חד פעמי, כך יכול המבוטח לקבל סכום כסף גדול במהרה.

פרמיה ומס במסגרת ביטוח נכות מתאונה

דבר אחד חשוב שיש לדעת על ביטוח זה הוא שגיל הכניסה המרבי אליו הוא 55, כמו כן תוקף הביטוח הוא רק עד גיל 75 אך לאחר גיל 65 סכום הביטוח קטן בחצי. אם לומר זאת בפשטות – עדיף לעשות את הביטוח בגיל צעיר אך חשוב לעשותו בכל גיל בכל מקרה.

הפרמיה משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת כאשר היא נשארת אחידה בכל מה שקשור לגיל המבוטח אך היא משתנה כשזה מגיע לעיסוק המבוטח, מינו ואף תחביביו (התעריף של הנשים הוא זול יותר).

לגבי המס יש לציין כי אין הטבת מס כלשהיא על הפרמיה עבור הביטוח אך הסכום המשולם למבוטח פטור ממס ולכן הוא בכל זאת משתלם.

שאלה: באיזה מקרים פטורה חברת הביטוח מתשלום כספי הפיצויים למבוטח?

לא בכל מחיר תהיה מוכנה חברת הביטוח לשלם את כספי הפיצויים ולכן ישנם סייגים שכוללים חבלה עצמית במתכוון, חשיפה לקרינה רדיואקטיבית, תאונה בעת שירות משטרתי או צבאי, שימוש בסמים או שכרות, לקיחת תרופות ללא מרשם, מחלות נפש, השתתפות בביצוע פשע או טיסה למעט כנוסע בכלי טיס מורשה להובלת נוסעים.

שאלה: האם אדם שמבוטח במסגרת ביטוח נכות מתאונה זכאי לקבל בכל מקרה של נכות את כל סכום הפיצויים?

בהחלט לא, יש סוגים רבים של נכויות והם מחולקים על פי אחוזים, אדם שנחשב מאה אחוז נכה יקבל את כל סכום הפיצויים, לעומת זאת אדם שנחשב עשרים אחוז נכה יקבל רק עשרים אחוז מהסכום.

יש לשים לב לדרך חישוב סכום הפיצויים שכן חברות הביטוח ממהרות לנסות להקטינו בדרכים לא דרכים, פעמים הן מנסות להשוותו לסכום הפיצויים שניתן בביטוח הלאומי ופעמים בדרכים אחרות, עליכם להיות ערניים ולשים לב שאתם מקבלים את מלוא סכום הפיצויים המגיע לכם.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום