ביטוח חיים קבוצתי

יש מקרים שבהם הדאגה לקבוצה גדולה של אנשים עומדת בראש סדר העדיפויות. חשבו, למשל, על בעל מפעל המעסיק עשרות עובדים, עם פוטנציאל סיכון גבוה. ביטוח חיים קבוצתי, המאגד תחתיו קבוצה רחבה מאד של מבוטחים, נועד להעניק ראש שקט במקרים מסוג זה, והוא נפוץ ביותר בקרב ארגונים וחברות שונות.

לא קשה להבין את ההצלחה של ביטוחי חיים קבוצתיים. ברור כ ישנם מקצועות אשר טומנים בחובם פוטנציאל סיכון מסוים. ברור עוד יותר שבלא מעט מקרים, ביטוח חיים קבוצתי הוא מבחינת חובה של המעסיק לעובדיו, ואולי אפילו תנאי הכרחי לעבודתם המשותפת.

על ביטוחי חיים קבוצתיים

ביטוח חיים קבוצתי דומה למעשה לביטוח חיים "רגיל", אלא שהכיסוי הביטוחי אשר הוא כולל לא ניתן לאדם אחד, וגם לא לעשרה. ביטוח חיים קבוצתי, על מנת שיוגדר ככזה, מצריך כמות גדולה הרבה יותר של מבוטחים- לרוב לא פחות מאשר 50 מבוטחים.

בדרך כלל, ביטוח חיים קבוצתי יינתן רק במקרה של מוות (אם כי בהסכמים מסוימים הוא יינתן גם במקרה של פציעה, מחלה סופנית או נכות). זהו ביטוח ריסק בלבד, ללא מרכיב כלשהו של חיסכון לטווח ארוך. הוא ניתן לאוכלוסייה של עובדים, או עבור חברי קופת גמל כלשהי, ולתקופה ארוכה באופן יחסי.

מי שיבחר לעשות ביטוח כזה יהיה, מטבע הדברים, המעסיק או ראש התאגיד בו פועלת קבוצה גדולה זו של אנשים. הביטוח יהיה נפוץ בעיקר כאשר התחום בו פועלים העובדים משתייך עם משלחי היד הפיזיים, בעלי פוטנציאל הסיכון.

מה משפיע על גובה הביטוח?

יש להדגיש כי כמעט תמיד יהיה סכום הביטוח זהה לכל אחד מחברי הקבוצה. את הפרמיות ניתן לשלם לחברת הביטוח במספר אופנים, בין אם על ידי בעל הפוליסה, קהל המבוטחים או שילוב של שניהם.

ברמה הכללית, סכום הביטוח וגובה הפרמיה יהיו תלויים במספר גורמים עיקריים, ביניהם גודלה של קבוצת המבוטחים, ממוצע הגיל שלהם, סוג העיסוק שלהם (בעיקר מבחינת רמת הסיכון שלו), הוותק הביטוחי וכן הלאה.

יתרונות ביטוח חיים קבוצתי

ביטוח חיים קבוצתי מהווה עבור לא מעט אנשים תנאי מקדים טרם עיסוק במקום עבודה מסוים. כמובן שהמעלה הראשונה נוגעת לכמות האנשים. כאשר מספר המבוטחים גדול, כל אחד מהם זוכה לנתח יחסי זול הרבה יותר בפוליסת ביטוח החיים שלו או שלה.

מעבר לכך, הרי שהגיל, אשר מהווה עקב אכילס בלא מעט הסכמי ביטוח, לא מהווה פה פקטור בכלל. הליך הביטוח גם פשוט הרבה יותר מאשר במקרים של ביטוח חיים אישי, וכרוך בדרך כלל בלא יותר מאשר הצהרת בריאות.

באשר לעובדים, הרי שביטוח החיים הקבוצתי מסייע מאד גם לתחושה האישית שלהם. דאגה להכנסה של בני משפחתם במקרה של מוות, חלילה, היא שיקול שיש לקחת בחשבון יותר מפעם אחת.

איך עושים ביטוח חיים קבוצתי?

כאמור, ביטוח חיים קבוצתי יהיה לרוב בראש מעייניהם של בעלי חברות, ראשי מפעלים או ארגונים שונים, בעיקר בתחומים אשר טומנים בחובם פוטנציאל סיכון כלשהו. עבור אותו גורם, לא צפויה בעיה ממשית במציאת חברה שתציע לו ביטוח חיים קבוצתי.

מרבית חברות הביטוח בישראל מציעות מגוון מסלולים של ביטוחי חיים קבוצתיים. אלה, כמובן, אינם נועדו לכל אחד, ומצריכים מראש הצהרה על התאמת הקבוצה לתנאים המוצעים.

בכל אחד מהמקרים, מומלץ מאד לבחון הצעות ביטוח חיים קבוצתי של יותר מגורם ביטוחי אחד. העובדות מראות כי טווח המחירים בין ההצעות השונות רחב בהחלט, ועסקה לא נכונה פירושה אובדן של סכומי כסף עצומים, וחשוב לא פחות- פגיעה בביטחון התעסוקתי של העובדים.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום