בית ההשקעות פסגות ימכור לכם ביטוח

ביטוח של פסגותבית ההשקעות פסגות נחשב לגדול בישראל מבחינת היקף נכסים מנוהל. לבית ההשקעות שנמצא כיום בשליטת קרן ההשקעות הבינלאומית אייפקס פעילות פיננסית בתחומי הפנסיה, הגמל, קרנות השתלמות, תעודות סל, קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות פרטיים, שירותי ברוקראז' ומחלקת מחקר. אך יתכן ושנת 2013 תהיה שנת מפנה עבור בית ההשקעות ועבור השוק הפיננסי בכללותו – כאשר בית ההשקעות פסגות קיבל באוגוסט 2013 אישור מהמפקח על הביטוח רישיון מבטח.

כניסה של פסגות לתחום הביטוח יכולה להיות משמעותית עבור השוק ובמידה מסוימת להיות גורם "משנה משחק" עבור חברות הביטוח הוותיקות. המהלך נעשה על מנת שפסגות יוכל להשלים רשמית את רכישת תיק ביטוח החיים של חברת הביטוח הקטנה שירביט. נכון למועד מתן הרישיון לבית ההשקעות על ידי המפקח על הביטוח, עודד שריג שפורש לקראת סוף 2013 מתפקידו, פסגות יוכל למכור ביטוחי חיים וביטוחי אובדן כושר עבודה – אך לא מן הנמנע ואף צפוי כי בעתיד יגדיל בית ההשקעות את פעילותו לתחומי ביטוח נוספים.

בחנו הקמת פעילות עצמאית, בחרו ברכישה של תיק ביטוח קיים

המהלך שבמסגרתו בית ההשקעות פסגות ימכור לכם ביטוח החל כבר במהלך שנת 2011, אז הכריזו מנהלי פסגות על שאיפה להיכנס לתחום הביטוח. השאיפה של פסגות הייתה לרכוש פעילות ביטוח קיימת מגורם פיננסי כלשהו בשוק המקומי, אך המחירים היו גבוהים מדי לדעת הנהלת בית ההשקעות, לכן נבחנה אפשרות להקמת פעילות ביטוח עצמאית. לבסוף החליטו בפסגות לרכוש את תיק ביטוח החיים של שירביט שעמד על המדף – עסקה שמחייבת את אישור הממונה על הביטוח במשרד האוצר.

סמנכ"ל פסגות אריק פרץ היה מיועד לעמוד בראש פעילות הביטוח של בית ההשקעות, אך הוא הודיע ביולי על עזיבת בית ההשקעות לטובת הקמת קרן השקעות עם רועי ורמוס – לשעבר מנכ"ל פסגות. לכן פסגות גייס לשורותיו את אריק יוגב שהיה המשנה למנכ"ל ענקית הביטוח "מגדל" על מנת שיוביל את פעילות הביטוח.

המשמעויות בפועל לשוק הביטוח וללקוחות

ראשית כל, המשמעות של המהלך של פסגות עבור מבוטחי תיק ביטוח החיים של שירביט הוא שהם יועברו לטיפול פסגות ושירותי הביטוח שלהם יינתנו ע"י בית ההשקעות. מבחינת שוק הביטוח כולו, בתור מהלך ראשון של כניסה לעולם הביטוח בית ההשקעות פסגות ביקש רישיון מבטח רק לתחומי ביטוח החיים, הריסק, אובדן כושר עבודה וביטוחי מחלות ותאונות אישיות. נכון לתחילת פעילות הביטוח של בית ההשקעות, הוא אינו פעיל בתחומי הביטוח האלמנטרי.

יש לציין כי פסגות מנהל כאמור פעילות ענפה בתחום הפנסיה, כך שיש לו נגיעה ביטוחית כבר במוצר חיסכון לטווח ארוך זה ויש לו היכרות מסוימת עם עולם הביטוח. רישיון המבטח שניתן לפסגות ניתן רק לאחר השלמת בדיקות מקיפות מטעם המפקח על הביטוח שבית ההשקעות מסוגל לתת מענה ללקוחות מבחינת שירות, כי בית ההשקעות יציב פיננסית כדי לנהל פעילות ביטוח וכי כל ההגדרות הרלבנטיות מתקיימות.

לאחר השלמת תיק ביטוח החיים של חברת שירביט והתחלה בפועל של פעילות הביטוח בפסגות בית השקעות, יחלו בשיווק מוצרי ביטוח ללקוחות קיימים. סביר להניח כי פעילות הביטוח של פסגות תצמח לאט יחסית, כאשר בהחלט ניתן להניח כי פסגות ינצל את יתרון הגודל שלו והקשרים עם מעסיקים רבים לצורך שיווק פוליסות ביטוח תחרותיות והגדלת נתח השוק שלו.

המהלך של בית ההשקעות פסגות להתחיל לעסוק בביטוח ולמכור פוליסות מציע לציבור יתרון של החדרת תחרות לשוק, כניסת מתחרה חדש שתוביל אלי לתמחור אטרקטיבי ואפשרות של שילוב מוצרי החיסכון וההשקעות של בית ההשקעות עם מוצרי הביטוח. חסרונות אפשריים למהלך הם חוסר הניסיון של בית ההשקעות בעולם הביטוח והשאיפה של קרן אייפקס (בעלת השליטה בפסגות) לרווחים גבוהים והשבחת האחזקה שלה בפסגות (דרך העלאות מחירים לאחר הגדלת נתח השוק).

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום