ביטוח מבנה לבית משותף

זה לא סוד כי העידן המודרני מאופיין בהשתכנות אוכלוסייה עצומה באזורים מצומצים, כשצורת הדיור הנפוצה ביותר היא בניינים משותפים. גם בישראל, רבי קומות מוקמים חדשות לבקרים בכל רחבי הארץ.

עכשיו, נניח שבאחד מהם מתחולל נזק אשר משפיע על כל אחד מהדיירים. במקרה כזה, כל שנותר הוא לקוות שועד הבית דאג לעשות ביטוח מבנה לבית משותף.

כיום, ביטוחי מבנה לבתים משותפים הופכים לנפוצים יותר ויותר. גורם אחד לכך הוא שמרבית תושבי ישראל דרים כיום בבנייני דירות, ולא בבתים פרטיים. הסיבה הנוספת היא שהתאונות ההולכות וגוברות, כמו גם החשש הממשי מרעידת אדמה גדולה בישראל בשנים הקרובות, נותנים את אותותיהם.

הסכנות של בית משותף

כשמדברים על ביטוח מבנה לבית משותף, נדרש קודם כל להבין מה הופך בית לכזה. אם כן, תקנות הפוליסה בישראל קובעות כי בית יוגדר כמשותף אם הוא ישמש למגורים, יכלול לפחות שתי דירות (אפילו אם אינן מוגדרות בטאבו) וכן מתחם משותף: לובי, מעלית, חדר מדרגות, חצר, מחסן וכן הלאה. הביטוח מתייחס בעיקר לחלקים המשותפים האלה, על כל הרכוש אשר בוודאי נמצא בהם.

עכשיו, לא צריך להיות בעלי דמיון מפותח יתר על המידה כדי להבין אילו נזקים עלולים לפגוע בבית משותף. רעידות אדמה, פיצוצי צנרת או בלוני גז, נזילות, שריפות, פגעי מזג האוויר ושאר גורמים נכנסים לסטטיסטיקה בישראל מדי יום ביומו, מותירים רבים חסרי כל.

מעבר לכך, עלותה של אחזקת בניין עלולה לכלול בתוכה גם תיקוני שברים ונזקים המתהווים עם הזמן, מקרים של גניבות הרכוש המשותף, פיצויים לעובדי הבניין (גננים, מנקים) ואפילו הוצאות משפטיות על ייצוג בכל אחד מהמקרים האמורים. למרבה המזל, פה בדיוק נכנס לתמונה ביטוח מבנה לבית משותף.

מאפייני הביטוח

ביטוח מבנה לבית משותף נחתם על ידי ועד הבית, אל מול אחת מחברות הביטוח אשר מציעות פוליסה שכזו. באשר לדיירי הבניין, הרי שהם נחשבים כצד ג' אל מול הועד שמייצג אותם, על כל המשתמע מכך.

ביטוח המבנה הבסיסי לבתים משותפים יכלול, כפי שכבר רמזנו, את החלקים המשותפים בו. עם זאת, ישנם מספר מסלולי ביטוח מקיפים יותר. מסלול נפוץ במיוחד כולל בתוכו גם את דירות הדיירים, על שלל הנזקים האפשריים להן. עם זאת, מרבית חברות הביטוח דורשות היענות של לפחות מחצית הדיירים לפני חתימת הסכם מסוג זה.

יתרונות ביטוח מבנה לבית משותף

כאשר בית משותף חווה נזקים בשיעור עצום, נדרש מכל אחד מהדיירים להוציא סכומי כסף עצומים לצורך שיקומו. ללא ביטוח, ייתכן מאד שלרבים מהם אין את הכספים האלה – דבר שעוצר את מלאכת השיקום, ומותיר קבוצה גדולה של אנשים ללא קורת גג למעשה.

בדומה לסוגי ביטוח אחרים המערבים מספר גדול של מבוטחים, ביטוח מבנה לבית משותף ניתן בתנאים נוחים יחסית אל מול דייר. דבר זה מעניק פיתרון טוב יותר מאשר ביטוחי הדירה הסטנדרטיים, הן מבחינת מגוון הפתרונות והן מבחינת העלות.

אז איך מתחילים?

החלטה על בחירת פוליסת ביטוח מבנה לבית משותף צריכה להתחיל, איך לא, בישיבת ועד הבית בנוכחות כל הדיירים. רק בהסכמתם של כולם ניתן לפנות אל חברות הביטוח השונות, אשר יציעו מסלולים שונים על פי גודל המבנה, מיקומו, מספר הדיירים שבו, שנת הקמתו וכן הלאה.

במקרים רבים הביטוח אינו מופעל, וטוב שכך. עם זאת, כאשר זה מתרחש עומדים על הכף סכומי כסף עצומים, ולכן מומלץ מאד לבחור בהסכם ביטוח רק לאחר שנבחנו הצעות של מספר חברות במקביל. השוואת מחירים פשוטה מאד היום, ויכולה לחסוך סכומי עתק.

תוכן עניינים
שתפו את המאמר:
כאן לשירותכם
אנו זמינים עבורכם לכל שאלה

לשאלות, שירות לקוחות או כל עניין אחר אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר:

מאמרים נוספים:

לפרטים נוספים ויעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר כבר היום